onsdag 19 augusti 2015

Jag BORDE ha lust



När lusten saknas

Vi lever i ett prestationsinriktat samhälle, där vi dessutom ska uppvisa en bild av att ständigt vara kåta, tacksamma och glada. Våra förväntningar på hur sexlivet ska vara och hur verkligheten ser ut kan skilja sig en hel del. Vi matas ständigt om hur den yttre bilden BÖR se ut för att vi ska ha det perfekta sexlivet, den perfekta partnern och den perfekta kroppen. Vi börjar kontrollera och styra upp så att vi ska få det perfekt för att kunna njuta fullt ut. Oftast räcker inte dygnets alla timmar till när vi ska förändra verkligheten så att det passar våra personliga önskningar. Det är betydligt enklare att förändra sina tankar än att förändra allt runt omkring. 

Här nedan kan du läsa vår diskussion med en man kring problematiken om hans obefintliga sexlust. Hans största problem är att han tycker att han BORDE vilja ha sex.

 

-"När min verklighet och hur jag vill att min verklighet ska vara inte stämmer överens så blir jag frustrerad. Allt skulle verkligen vara så mycket enklare och framför allt skulle jag bli mycket lyckligare om allt är precis som jag vill att det ska vara.
Vad det gäller sex så har jag en föreställning om att ett bra sexliv är en förutsättning för att jag ska må bra. Detta gnager inom mig. Jag vill också få bättre hälsa genom sex och bli nöjdare och gladare. Alla andra verkar ha hur bra sexliv som helst. Nu känner jag mig dubbelt drabbad och missnöjd.
Jag känner mig verkligen stressad och missnöjd över min situation. Jag känner verkligen att jag måste lösa problemet med min minskade sexlust."
 
 

 
-          Vad skulle hända om du bara accepterade att du just nu har minskad sexlust?
Jag skulle förmodligen känna mig mindre stressad och pressad av situationen. Jag skulle kanske sluta att varje dag skuldbelägga mig själv för att jag inte känner lust. Jag skulle kanske sluta kämpa att varje dag försöka styra och pressa min kropp att känna lust.
-          Vad skulle hända med ditt humör om du släppte dina krav?
Jag skulle antagligen känna mig mer avslappnad och mer glad.
-          Vad tror du händer med dina kroppsliga funktioner när du känner dig mer avslappnad och glad? 
I dag har jag mycket huvudvärk och spänningar i kroppen och det kanske inte är helt omöjligt att de skulle försvinna om jag hade en mer avslappnad attityd. Jag kan känna att det blir lite som en ond spiral, jag är missnöjd, kroppen protesterar och jag blir ännu mer missnöjd och irriterad. Jag vet egentligen att jag ska fokusera och njuta av det som är bra istället för att vara missnöjd över det som inte fungerar, men det är inte så lätt. 
-          Visste du att din kropp producerar stresshormoner när du upplever en negativ känsla eller motsätter dig något oönskat och att detta hormon försvårar för dig att njuta, både psykiskt och fysiskt.
Nej, det visste jag inte men när jag tänker efter så har jag haft mindre sex och inte varit lika glad när jag varit stressad eller orolig över något.
-          Vad skulle kunna få dig att slappna av och få dig inställd på att njuta?
Hm, kanske jag skulle kunna sänka mina prestationskrav om att jag MÅSTE ha sex. Kanske skulle jag då kunna slappna av och njuta av smekningar, ömhet och känna att jag duger och är älskad precis som jag är.
-          Tror du att en älskad och en uppskattad kropp fungerar bättre?
Jag vet inte så mycket om hur kroppen rent fysiskt reagerar på olika sinnestillstånd men jag vet att när jag varit mycket stressad eller frustrerad så har jag haft problem med mitt blodtryck och min allergi har förvärrats. Men jag skulle nog kunna tänka mig att när jag gläder mig och är tacksam över min kropp, att kroppen då också kan bli "gladare" och fungera mer optimalt.

-          Kan du också tänka dig att släppa kravet på din egen njutning och tillfredsställa din partner med en sexleksak, t ex en vibrator

Ja, det skulle jag absolut kunna tänka mig. Jag tror min partner skulle uppskatta om jag ville göra det skönt för henne även om jag inte för tillfället har någon sexlust själv.

-          Skulle du njuta av att se henne njuta?

Ja, det skulle jag.

-          Skulle den njutningen du känner av att se henne njuta, skulle du kunna nöja dig med den njutningen så länge?

Ja, det tror jag. Vårt dåliga sexliv har redan påverkar vårt förhållande och jag tror att om jag inte släpper mitt eget missnöje över situationen så kommer vi på sikt att glida isär.

-          Vad bra att du vill ändra din inställning och acceptera situationen. Vändningen börjar oftast där. När du känner dig lugnare och gladare så är chanserna större att du hittar fram till din egen njutning igen. Lycka till! 
 

 
 

Ge henne allt och lite till

Om du vill tillfredsställa din kvinna och inte vet vad du ska köpa så kan G-aston vara ett bra val. En riktig multistav som kan tillgodose många önskemål.
Vi på Lustjakt önskar dig en bra dag!

 
 

 
 


 

"Gör det roliga först. Det tråkiga blir mindre tråkigt, när inget roligt väntar." 
                                                                                 Magnus von Platen
                                                          
 

Inga kommentarer: