lördag 12 april 2014

Annorlunda fångst

Idag måste jag bara skriva om en rolig och annorlunda artikel som jag hittade i en tidning igår. Närmare bestämt i en Norsk tidning, andalsnes-avis.no

Den handlar om en fiskare som på måndagskvällen skulle dra upp de nät han tidigare hade lagt ut. Som vanligt så var det en hel del torsk i näten. Nätet innehöll exempelvis en riktig baddare på 5-6 kg och när han rensar denna torsken, så hittar han en - dildo!
Hur denna har kommit i torskens mage är inte lätt att veta, men han gissar på att det finns en frustrerad hustru som har kastat den överbord från ett fartyg, som kanske har gått i Barents hav och när dildon gått mot botten med "simmande rörelser" så har torsken trott att det var en fisk och slukat den. 

Torsken var välgödd och fin, så den verkar inte ha lidit någon nöd av sitt udda maginnehåll.
En tråd från dildons motor sticker ut från den bakre delen som för övrigt är tom, om dildon var förstörd innan den kastades är omöjligt att veta, men fiskens mage innehöll inga batterier i alla fall ;)  


Denne dildoen har vært i magen på en torsk, som Bjørn Frilund tok på sildegarn, den 7. april. Hvor dildoen ellers har vært hen må bli opp til fantasien å tenke seg.
(Foto: Anders A. Hagen)

Källa: Åndalsnes avis

3 kommentarer:

Linda sa...

Haha, det var faktiskt lite roligt. Verkligen en annorlunda fångst. Och jag kan se den frustrerade kvinnan framför mig 😉

Fadia sa...

Du fick mig skratta, tack för din blogg idag.

kram

GREAT LITTLE BRITAIN sa...

Haha, tala om magknip för den stackars fisken och fiskaren kan ju inte ha trott sina ögon :-)