måndag 6 juli 2009

Kasta pinne på arbetstid


Idag har jag haft med mig min hund till jobbet.
När vi lastade ut alla packade paket i vagnarna i väntan på Schenker så passar hunden givetvis på att springa ut och hämta en pinne, sedan lägger han pinnen på marken framför min arbetskamrat.
Arbetskamraten tar pinnen och ska kasta den. Snabbt säger jag - "akta nu chefens bil" (som står mellan henne och vovven.
Hon tar sats med armen bakom kroppen och hivar iväg pinnen i en yvig rörelse - åt ett helt annat håll och träffar min bil istället!......
Hmmm, borde ha sagt -"akta alla bilarna"

Vi fick oss ett riktigt gott skratt åt hennes urusla kast och som tur var träffade pinnen fönstret på min bil, så jag slapp stora repor ;)
Tur att pinnen inte var i ett större format...

1 kommentar:

Lustjägarna sa...

Skulle försöka berätta om denna fadäs för min familj, och jag skrattade så jag grät innan jag till slut fick förklarat - de blev inte förvånade, de har tidigare fått se prov på min unika förmåga att kasta åt helt fel håll :) Himla tur att det gick som det gjorde.