måndag 12 januari 2009

Välja ut nya produkter


Att välja ut nya produkter till sortimentet är ett jättekul jobb men också väldigt svårt.
Jag kommer så väl ihåg en produkt som vi köpte in och tittade på för något år sedan. Jag sågade produkten och tänkte att "nej, den här kommer folk att reagera på utseendet på", så jag dissade den.
In kommer ett par homepartyförsäljare som är på besök på Lustjakt och fick då syn på de produkter som jag kikade på och bägge skrek: - "ååå, va fräck och va mjuk och följsam -en sån vill vi ha med i visningskollektionen." och håller då i den produkt som jag tidigare sågade.
Oj, var det så den togs emot?....

Det blev givetvis så att produkten kom in i sortimentet och har efter det sålt jättebra!
Allt blir inte alltid som man tror, det är bra om man är flera personer som tycker till om en produkt för alla tror vi och ser på dem på olika sätt.
- Och Lustjakt vill ju ha produkter som tilltalar alla.
Här är den produkten som jag pratar om.

Inga kommentarer: